مشاهده دسته بندی بستن دسته بندی
امروز
شنبه 1 اردیبهشت 1403
دسته بندی اخبار
26 دی 1398
2360 بازدید
0 دیدگاه
امتیاز :
5.00 زندگی 14 درصد جمعیت شهری استان قزوین در بافت های ناکارآمد

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت :  ۱۴ درصد از  جمعیت شهری استان قزوین در بافت های فرسوده زندگی می کنند.  به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران رافع ناصری فر، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه  تاکنون ۴۳۸ هکتار بافت فرسوده در 12 شهر شناسایی شده است، اظهارداشت : جمعیت خانوارهای ساکن در این بافت‌ها در حدود ۳۱ هزار نفر است که ۱۴ درصد جمعیت ساکن شهری استان را شامل می‌شود. ناصری‌فر تصریح کرد، شهرهای استان از جمله قزوین، آبیک، تاکستان، الوند، بیدستان، بویین‌زهرا، شال، اسفراین، آوج، آبگرم، محمودآباد و اقبالیه از جمله شهرهایی هستند که تعیین محدوده بافت فرسوده و اقدامات بازآفرینی در آن‌ها در دست انجام است. بازآفرينيِ شهري به چه معنا است؟ بازآفريني شهري سياستي جامع و يكپارچه براي حل مشكلات شهرهاسـت، بـه نحـوي كه منجر به ارتقاي قابليت زيست پذيريِ شـهرها و كيفيـت زنـدگي شـهروندان شـود. بـازآفريني شـهري در برگيرنـدة شبكه اي از اقدامات و برنامه هاي منعطف در مقياس هاي فضايي مختلف و در مسيرِ اهـداف توسـعة پايـدار اسـت و در تمـاميِ سطوح، مشاركت حداكثريِ تماميِ كنشگران و ذينفعان، بويژه مردم را به همراه دارد.       - مفهوم بازآفرینی شهری     - اینفوگرافیک-6 گام بازآفرینی شهری     - مسائل و چالش‌های بافت‌های ناکارآمد شهری     - ارکان برنامه‌های بازآفرینی شهری  

(0.00)

زندگی 14 درصد جمعیت شهری استان قزوین در بافت های ناکارآمد

زندگی 14 درصد جمعیت شهری استان قزوین در بافت های ناکارآمد

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت :  ۱۴ درصد از  جمعیت شهری استان قزوین در بافت های فرسوده زندگی می کنند.

 به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران رافع ناصری فر، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه  تاکنون ۴۳۸ هکتار بافت فرسوده در 12 شهر شناسایی شده است، اظهارداشت : جمعیت خانوارهای ساکن در این بافت‌ها در حدود ۳۱ هزار نفر است که ۱۴ درصد جمعیت ساکن شهری استان را شامل می‌شود.

ناصری‌فر تصریح کرد، شهرهای استان از جمله قزوین، آبیک، تاکستان، الوند، بیدستان، بویین‌زهرا، شال، اسفراین، آوج، آبگرم، محمودآباد و اقبالیه از جمله شهرهایی هستند که تعیین محدوده بافت فرسوده و اقدامات بازآفرینی در آن‌ها در دست انجام است.

بازآفرينيِ شهري به چه معنا است؟ بازآفريني شهري سياستي جامع و يكپارچه براي حل مشكلات شهرهاسـت، بـه نحـوي كه منجر به ارتقاي قابليت زيست پذيريِ شـهرها و كيفيـت زنـدگي شـهروندان شـود. بـازآفريني شـهري در برگيرنـدة شبكه اي از اقدامات و برنامه هاي منعطف در مقياس هاي فضايي مختلف و در مسيرِ اهـداف توسـعة پايـدار اسـت و در تمـاميِ سطوح، مشاركت حداكثريِ تماميِ كنشگران و ذينفعان، بويژه مردم را به همراه دارد.

 

    مفهوم بازآفرینی شهری

    - اینفوگرافیک-6 گام بازآفرینی شهری

    - مسائل و چالش‌های بافت‌های ناکارآمد شهری

    - ارکان برنامه‌های بازآفرینی شهری